Siirry sisältöön

Luotettava brändin lukija, vahva brändin rakentaja

Voimme lähteä liikkeelle brändimielikuvien tutkimisesta, jolloin ymmärrämme paremmin nykytilannetta ja brändipositiota. Voimme uudistaa vain brändin visuaalisen ilmeen, jos strateginen puoli ja brändi-identiteetti on muuten kunnossa. Saavutettavuus on meillä tekemisen ytimessä, joten lopputulokseen voi todella luottaa. Autamme mielellämme myös kuvituksessa ja graafisten elementtien tuottamisessa, jotta brändi näyttää loppuun asti hiotulta.

Miten me sen teemme?

Pääsemme monesti niin nopeasti brändin ytimeen, että tuotosten toimivuus yllättää eikä monia muutoskierroksia enää tarvita. Vuosikymmeniä kokemusta keränneet suunnittelijamme ja tehokas muotoiluprosessimme pitävät huolen, että aikaa käytetään oikeisiin asioihin.

Ymmärrys nykytilanteesta

Brändi-ilme, äänensävy, strategia, kohderyhmät, toimialaymmärrys, kilpailija-analyysi

Brändin asemointi

Mikä on toivottu tulevaisuus? Mitä halutaan saada aikaan? Miten pääsemme siihen?

Brändin rakentaminen

Työstetään brändin rakennuspalikoita ja visuaalisia luonnoksia yhdessä. Samanaikaisesti voidaan kerätä palautetta uudesta suunnasta myös kohderyhmiltä.

Brändistrategia

Jos tarvetta on koko brändin uudelleen asemoinnille ja strategiselle uudistamiselle, me olemme apunasi. Lopputuloksena on selkeä ja helposti omaksuttava brändiopas, jota on helppo lähteä jalkauttamaan.

  • Brändin nykytilanne ja toimialan ymmärrys
  • Brändin ydinajatus, arvot, kohderyhmät ja äänensävy
  • Brändin visuaalinen ilme, ohjeet ja sovellutukset sen käytöstä
  • Lopputuloksena Brändiopas, joka kiteyttää brändin olemassaolon ytimen sekä tavat näkyä ja kuulua

Brändimielikuvatutkimus

Mitä kohderyhmät ajattelevat brändistä? Suunnitellaan yhdessä, mitä haluamme tietää joko nykyisestä brändistä tai suunnitteilla olevasta brändistä.

  • Tutkimuksen tavoitteet ja ydinkysymykset
  • Haastatteluiden suunnittelu ja toteutus
  • Tutkimustulosten ja kehitysideoiden esittely

Brändin visuaalinen ilme

Kaipaako nykyinen brändi-ilme freesausta? Suunnittelemme visuaalisen ilmeen, joka puhuttelee esimerkiksi uusia kohderyhmiä, luo uskottavaa brändimielikuvaa tai on vain yksinkertaisesti saavutettavampi. Uudistamme koko brändi-ilmeen tai vain sen osan, kuten logon eri ilmiasuineen.

  • Nykyiseen graafiseen ohjeistoon ja sen jalkautukseen tutustuminen
  • Visuaalisen ilmeen suuntalinjojen määrittely
  • Visuaalisen ilmeen luonnoksien yhteiskehittäminen
  • Lopputuotoksena uusi graafinen ohjeisto

Kuvitus ja graafiset elementit

Monipuolinen ja vahva visuaalinen ilme vaatii tuekseen jotakin erottuvaa ja mielenkiintoa herättävää. Suunnittelemme ja ideoimme toimivia graafisia elementtejä. Valitsemme juuri omaan brändiin sopivia kuvituskuvia, jotka toimivat visuaalisen ilmeen kanssa saumattomasti yhteen.

  • Ikonit
  • Animoituvat tai staattiset graafiset elementit
  • Brändinmukaisten kuvien valitseminen
  • AI-kuvat

Nämäkin asiakkaamme hyötyivät brändisuunnittelusta

Yksi osoite, monta tarinaa – Näin lottaperintö tuotiin digiaikaan

Lottasvard.fi-sivusto kokoaa yhteen Lotta Svärd Säätiön arvokkaan historian ja toiminnan tärkeimmät elementit. Uusi sivusto suunniteltiin tukemaan säätiön brändiä, tuomaan lottaperintöä nykypäivään ja suuntaamaan katseita tulevaisuuteen.

Integraatiot ja migraatiot Konseptointi Käyttöliittymä- ja käyttökokemussuunnittelu Saavutettavuus

Suomenlinnan kaksi sivustoa yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi

Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivu-uudistuksessa palattiin juurille. Haasteena oli kahden erillisen sivuston – suomenlinna.fi ja suomenlinnanhoitokunta.fi – yhdistäminen yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, joka palvelisi sekä matkailijoita, asiakkaita että muita sidosryhmiä.

Integraatiot ja migraatiot Käyttäjäkokemuksen kehittäminen Käyttöliittymä- ja käyttökokemussuunnittelu Saavutettavuus

Ehditkö jo innostua?

Me tunnistamme brändisi vahvuudet ja keksimme keinot taikoa ne esiin! Annetaan Samulin kertoa, kuinka se tehdään juuri teidän organisaatiollenne.

Samuli Marjamäki

CEO